Född till att resa och upptäcka världen

Jag tror att jag sattes till denna jord enbart för att resa och upptäcka nya spännande länder och städer. I alla fall är det det som jag älskar allra allra mest. Jag älskar att komma till ett nytt land, en ny kultur och bara utforska staden/landet. Det är det bästa som finns, enligt mig!
 
Detta året har jag haft den turen att jag har varit både i New York och Krakow, och därmed upplevt två helt olika kulturer. Något säger mig att jag kommer komma tillbaks till de länderna någon vacker dag och utforska dem ännu mer. Men just nu är mina tankar inne på en helt annan stad.
 
Flaggan är röd, vit och blå. Där pratas det engelska. Man dricker mycket The och äter mycket scones/muffins. De har sevärdheter som Big Ben och Piccadilly Circus. Denna stad anordnade nyss OS. Jag tror att de flesta redan har listat ut vilken stad jag pratar om. London!
 
Jag och fyra av mina underbara vänner har planer på att åka på en weekend till London. Åka på en Torsdag och komma hem på en Söndag. Det låter som ett riktigt bra avbrott ifrån allt vad skola heter. Och som jag längtar. Vi har inte ens bestämt oss till 100%, men jag vet att jag kommer att göra allt för att denna dröm ska bli verklig! Självklart vill jag uppleva den drömmen med Karin, Linda, Felicia och Moa!
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Om du hittar en tjej i din resväska så är det jag, hehe ;3 Jag vill också till London igen :(

2012-09-09 @ 19:35:06
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Line

Älskade London, var där för några år sen!
Helt klart underbar stad:)

2012-09-09 @ 20:55:29
URL: http://holypinata.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0