Den stirrar anklagande på mig

Den där orken och motivationen som jag skrev om förut, den har fortfarande inte infunnit sig. Jag är helt enkelt för trött och rastlös för att ens orka bry mig. Men jag måste bry mig. Det går inte att bara släppa allt, för att man är trött, livet funkar inte så.
 
Körkortsboken har legat på golvet och stirrat elakt på mig hela dagen. Som att den anklagar mig för något. För att jag inte tar upp den, trots att den bönar och ber om det. Det är inte alltid så enkelt att försöka hitta den där motivationen. Ibland måste man bara göra saker, oavsett hur man känner och mår. Och just nu är jag nästan på väg att ta upp körkortsboken och krama om den, för att jag försummat den hela denna dagen. Jag ska bläddra i den, läsa varenda liten bokstav, försöka förstå alla regler och bestämmelser. Jag ska skämma bort den. I en halvtimme.. för sen blir det äppelkaka hos grannen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0