Viktigt ämne

 
Jag har funderat på en sak väldigt länge nu. En viktig sak som berör oss alla. Varför är vi så fixerade vid våra kroppar? Jo, jag vet att vi bara har en kropp och att vi ska ta hand om den, för vi kan inte köpa en ny. Men jag menar, varför väljer vi att bara se på vårat yttre? För det kan inte bara vara jag som flera gånger har stått framför spegeln och kritiskt granskat min kropp. Hittat alla "fel" som är på min kropp. Min näsa är för krokig, min mage är för sladdrig, mina tänder är för gula, etc.
 
Det är som att det enda som verkligen betyder något i dagens samhälle är hur du ser ut. Jag tror inte att någon har missat det Katrin Zytomierska skrev på sin blogg? Hon har spottat ur sig elaka kommentarer om en tjej som är med och marknadsför SATS, ett gym och påstår att hon är för tjock! Jag fattar det verkligen inte. Hur kan hon tro att hon har rätt att säga sådana saker? För det har hon inte, verkligen inte! Har man inget snällt att säga ska man inte säga något överhuvud taget. Punkt.
 
För det är ingen som har rätt att tala om för dig att du inte är tillräckligt fin, eller att din rumpa är för stor. Ingen har rätt till det! Inte ens du själv. För man ska inte se till någons utseende. Man ska se personens personlighet. För det är den som verkligen spelar roll.
 
 
 
 
Lite flummigt kanske.. men jag hoppas att ni förstår budksapet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0