Staring At The Blank Page Before You

Ni vet när man får den där inspirationen? När orden bara kommer till en, utan att man ens behöver tänka, det är vad jag kallar riktig inspiration. Jag har insett att man inte behöver bli författare för att skriva texter och dela med sig av dem. Det räcker att man driver en blogg, där man kan uttrycka sig i ord och bilder. För ibland kommer orden till mig, som genom magi och då måste jag snabbt sätta mig ner och skriva ner dem på papper eller på datorn.
 
Oftast blir det att jag skriver det på bloggen, men att jag då förfinar det lite. Inte gör det så himla detaljerat, för det är bara jag som fattar vad jag menar i alla fall. Jag drömmer inte om att bli en stor bloggerska. Jag drömmer om att göra skillnad. Att påverka någons liv. Att vara orsaken till att denne personen sitter med ett leende på läpparna när den läser mina texter och tittar på mina bilder. Man behöver inte nå ut till hur många som helst för att göra skillnad, det räcker med en person.
 
Jag vill bli författare, för det är min största dröm. Och det har det varit sen jag lärde mig att läsa. Jag kommer alltid ha att den drömmen och någon dag ska jag lyckas. Det finns inget som heter "om jag lyckas". Jag ska lyckas, så enkelt är det. Detta kommer låta klyschigt, men jag inspireras av människor i min närhet. Människor som är precis som jag. Mina vänner, min familj, lärare, tränare. Ja, jag låter mig inspireras av dem och försöker sedan skriva något av betydelse.
 
Jag ska lyckas!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0