Det kliar i fingrarna..

Det är inte alltid den infinner sig. Den där saken som kallas inspiration. Men just nu finns den. Dock finns inte inspirationens kompis, tiden. Men tiden och inspirationen ska snart få slå sig ner tillsammans med en avslappnad Lisa, så att hon kan få något gjort.
 
Och nej, jag snackar inte om att hinna med skolarbetena, för det vet jag att jag kommer att göra. Nej, jag snackar om något annat som jag då och då lägger ner hela min tid på. Något som är litet, gjort av plats, små saker som behöver värme för att bli till en stor enhet. Någon som vågar sig på en gissning? Okej, det är i alla fall något som finns under mina kategorier. Något som rimmar på.. sälor (det är absolut inte ett ord.. jag vet..). Om du gissade på pärlor, då har du helt rätt!
 
Det riktigt kliar i fingrarna på mig just nu. Helst av allt vill jag sätta mig ner och bara göra massa roliga och olika motiv. Men det finns några hakar (som alltid..).
 
1. Jag har inte tillräckligt med svarta och vita pärlor. Jag menar, de mesta mönstren byggs upp med svarta och vita pärlor.
2. Mer än hälften av alla mina plattor är hos E. Men ska förhoppningsvis dit i veckan och vara barnvakt åt henne och hennes bröder, så kan jag ta med dem hem igen.
 
Men dessa hakar är ju lätta att göra sig av med. Så jag ska börja med att leta reda på massor av mönster som jag vill göra, sen ska jag måla av dem, sen kan jag börja pärla... när tiden finns! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0