Utmaning: This or That!

Var nyss inne på Beasbokhylla och såg att de hade en utmaning, som jag tyckte verkade rolig.
 

01. Ljudbok eller bok i handen?
Svar: Bok i handen, absolut! Jag har inte det tålamodet som behövs för att sitta och lyssna på en ljudbok.

 

02. Pocket eller inbunden?
Svar: Pocket är ju himla smidigt att ta med sig i väskan, sen är de lätta också. Men inbundna böcker är oftast snyggare och det ser bättre ut i bokhyllan. Så jag säger Inbunden.

 

03. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Fiction/non fiction)
Svar: Det beror faktiskt vilket humör jag är på. Men jag tror att jag föredrar Fiction, så att man kommer bort från verkligheten för en stund.

 

04. Harry Potter eller Twilight?
Svar: Även om jag verkligen älskar Twiligth-böckerna så kommer Harry Potter alltid ligga nummer ett. Har läst de böckerna lite för många gånger för mitt eget bästa.

 

05. Fantasyvärld eller vår värld?
Svar: Det beror helt och hållet på hur fantasyvärlden är skildrad. Men jag tror att jag tycker om båda lika mycket.

 

06. Kindle, iPad eller annat?
Svar: Eh.. någon som har hört talas om vanliga inbundna böcker?
 

07. Låna eller köpa böcker?
Svar: Haha, absolut köpa. Jag har ett starkt ha-begär när det kommer till böcker. Även om de är dåliga så måste jag ha dem. Men visst, jag kan låna böcker ibland.

 

08. Bokhandlar eller online?
Svar: Jag älskar att gå runt i olika bokhandlar, så det får nog bli bokhandlar. Dock är det väldigt smidigt med att köpa böcker online.

 

09. Ensamstående bok eller trilogi?
Svar: Hm, svår fråga. Om jag läser en triologi så måste jag verkligen läsa nästa bok direkt, annars får jag lätt lite panik. Om böckerna är riktigt bra så vill man ju ha mer, så jag måste nog säga triologier.

 

10. Tjock bok eller kort bok?
Svar: Det beror helt och hållet på innehållet. Jag slukar böcker oavsett om de är långa eller korta, bara de är bra!

 

11. Romans eller action?
Svar: Romans helt klart!
 

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Svar: Det är väldigt skönt att ligga i solen och läsa, men det slutar oftast med att jag somnar ifrån boken.. Mysa under filt/täcke är väldigt mysigt, så jag måste nog välja filt.

 

13. Varm choklad eller latte?
Svar: Choklad! Typ beroende..

 

14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?
Svar: Jag brukar inte läsa så jättemycket recensioner, men jag lyssnar väldigt mycket på vad andra har för tips. Men jag bildar mig hellre en egen uppfattning, för en bok som jag tycker är bra, kanske inte just du tycker är bra.

 

Om du tyckte att denna utmaning verkade roliga så är det fritt fram att göra den :)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0