Jonas Karlsson, min favorit bland svenska skådespelare

Okej, jag kanske ljög lite.. Jona är en av mina favoriter bland de svenska skådespelarna. Men han är en av dem som ligger högst upp och det har han gjort sedan den gången han kom in i julkalendern Julens Hjältar (1999), som en hammarbymaskot. Ja jag vet, jag var fem år då och vad visste jag om vem som var bra och inte bra? Nej, jag visste ingenting om Jonas Karlsson just då. Men jag har sett den julkalendern lite för många gånger efter det, så jag vet att han är bra och att han är en av mina favoritskådespelare.
 
Men varför börjar jag tjata om denna man, varför? Jo, jag har varit på bio! Ni vet, när man går till en stor lokal, man blir ledd ner för en trapp, som går ner till en mörk källare. Man fortsätter att följa pilarna och kommer sedan till en liten liten salong, som är lika stort som nedervåningen på ditt hus. Ja, det är bio. I alla fall om man är i salong 5 på Skövdes biograf.
Nog snackat om detta. Jag var och såg filmen Cockpit, med Jonas Karlsson i huvudrollen och ännu en gång gör han mig verkligen inte besviken. Verkligen inte! Tvärtom, det här var en utav de bästa svenska filmerna som jag har sett på flera år. Den hade en riktigt bra handling, det var bra skådespelare, de ville säga något med filmen OCH Jonas Karlsson var med.
Jag är sämst på att återberätta filmer, så det tänker jag inte göra. Men jag kan säga en sak, eller några saker: Se den för GUDS skull!! Så, och med detta säger jag god natt! :)
 
 
 
Otippat?!? Jaaaa!
 

Kommentarer
Postat av: Cilla

Ja Cockpit var riktigt underhållande:) Och håller med dig om Jonas Karlsson, han är också en av mina stora favoritskådisar. Han är så otroligt skicklig och lever sig in så trovärdet i varje roll han tar sig för. Ja, man blir aldrig besviken på honom. Han har gjort så många filmer där han spelat många udda karaktärer. Nä, han är toppen:)

Svar: Han är toppen och bara helt klart bäst! :) Lite snygg också ;)
Lizetthe

2012-08-12 @ 19:10:43
URL: http://www.ijastrong.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0