1:a Advent och Julfint i huset där jag bor...

Idag är det 1:a advent. Startskottet för att man ska hinna med allt man ska hinna innan det är den 24:e December. Julklappar ska köpas, pepparkakor bakas, godis ska göras, pyntet ska fram och snön ska ligga vit och fluffig på marken. Men vet ni vad? Jag har inte gjort något av det där, och snön, den lär ju inte komma än på ett bra tag. Bara den kommer innan julafton så är jag nöjd! Jag har inte börjat fundera på juklappar till släkt och vänner, jag har inte gjort godis, jag har inte gjort pepparkakor (det ska göras i morgon..), jag har inte gjort fint i mitt rum (det har min syster gjort åt mig). 
Varför ska man jäkta fram allt? Det är kul att gå och shoppa i Skövde när det är mest folk. Det är kul att trängas med arga tanter och trötta gubbar och gnällande barn, eller?

I alla fall, lite julfint eller adventsfint kanske man ska säga, har vi fått det i det gula huset mitt på gärdena. Och jag, familjens fotograf, har sprungit runt och tagit lite kort.


Mitt fönster..

Systers rum..

Köket..


Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen]

Tack för din gissning :)

Vad bebisen är för kön, hur tung den är och längd... kommer upp IMORRN! :) Imorgon är det nämligen dags att föda barn ;)

2011-11-28 @ 12:45:02
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0