Bevara de svenska filmerna svenska!!

Har läst lite i både tidningar och på nätet att USA har köpt rättigheterna till två av 2009-2010 års största och mest sedda filmer, svenska filmer vill jag tillägga då. Jag tycker själv att filmerna är väldigt bra och är lite stolt över att de är svenska, men nu när man äntligen tycker om några svenska filmer så ska USA bara komma här och köpa rättigheterna för filmerna och göra en likadan film fast med andra skådespelare. Kan de inte bara nöja sig med att se filmen på svenska med engelsk text? För så får vi ju göra, vi tar ju inte en bra film ifrån USA och gör om den till svensk precis!
De två filmerna jag talar om nu är nämligen Stieg Larssons Män Som Hatar Kvinnor och Jens Lapidus Snabba Cash.
Läste så sent som igår att Zac Efron skulle spela huvudrollen i den amrikanska versionen av Snabba Cash! Zac Efron i alla ära, men jag tror inte att han kan göra JW lika bra som Joel Kinnaman gör, för han gör det bra!
Så skärp er USA, och ja, jag vet hur många miljoner sveriges film får för de här sålda rättigheterna, men bevara de svenska filmerna svenska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0