30 Frågor om Serier

Hittade denna listan och lånade den utav LEIDEN

30 frågor om serier 

 
1. En serie som aldrig borde ha lagts ner? Alltså, om jag måste vara helt ärlig så är det nog Andra Avenyn. Men eftersom jag inte tyckte att det fanns något mer som skulle kunna hända, så var det bästa att de lade ner den. Och sen måste ju allt få ett slut någon gång.


2. En serie som du önskar att fler personer tittade på?
Hm.. Riktigt svårt då jag kollar på de flesta serier som är ganska populära. Eller jo, nu vet jag ju: Elsas Värld! En jätterolig och mysig serie som man kan se om man vill få sig ett riktigt gott skratt.


3. Favoriten bland de nya serierna för säsongen?
Elsas Värld


4. Din favoritserie någonsin?
Hm.. Ehm.. Hm.. Skojar du eller? ONE TREE HILL! Alla gånger om.



5. En serie som du hatar?
Hata är ju ett väldigt starkt ord, men jag klarar inte av att titta på Star Trek.. Det får mig att rysa och jag tycker inte om rymdgubbar.. ehu..


6. Ditt favoritavsnitt av din favoritserie?
Hm.. riktigt svårt, för alla avsnitt är bra. Men om jag nu verkligen måste välja, så är det nog det avsnittet när Jamie blir retad på grund utav han capé, och sen kommer Nathan (hans pappa) till hans skola i en likadan capé. Det är alltid fint att se hur föräldrar gör allt för sina barn.


7. Minst favoritavsnitt av favoritserie?
Finns inga dåliga avsnitt...


8. En serie som alla borde titta på?
Typ... One Tree Hill, eller kanske Grey´s Anatomy, eller Glee :)


9. Bästa scenen någonsin?
Även denna var svår.. kommer faktiskt inte på någon...


10. En serie som du inte trodde att du skulle gilla men slutade upp med att älska? Gossip Girl. Jag
var riktigt skeptiskt mot det i början, men när jag väl började titta var jag helt besatt.


11. En serie som gjorde dig besviken?
Jaa du.. vet inte riktigt om det finns någon serie som har gjort mig besviken. Nej, kommer inte på någon..


12. Ett avsnitt du har sett mer än 5 gånger? Förmodligen typ alla One Tree Hill avsnitt i de första 3 säsongerna :)


13. Favoritserie från barndomen?
Skilda världar och Tre Kronor, älskade dem när jag var liten.


14. Manlig favoritkaraktär?
Det står mellan Nathaniel Archibald och Lucas Scott, det är för svårt för att välja.


15. Kvinnlig favoritkaraktär?
Brooke Davis och Haley James Scott.


16. Guilty pleasure serier?
.....


17. Favorit miniserie?
Om man anser en serie där varje avsnitt är tio minuter, så är Elsas Värld min favorit.


18. Favoritserie som började tidigare än 2000?
Alltså, jag var bara 6 år 2000, så har ingen riktig aning...


19. Bästa cast? Hm.. Jag tycker att alla skådespelare i One Tree Hill är riktigt bra, men även i Grey´s Anatomy har de ett riktigt bra cast..


20. Favoritkyss?
När Lucas kysser Peyton efter finalen i basket.. Den är grym och jag får alltid tårar i ögonen när jag ser på den ;)


21. Favoritpar?
Mark Sloan och Lexie Grey ifrån Grey´s Anatomy, Julian och Brooke ifrån One Tree Hill.. listan kan bli lång..


22. Favoritserieavslutning?
Svårtsvårt... vet inte riktigt, då de serier jag är helt besatt av inte har slutat ännu..


23. Mest irriterande karaktär?
Rachel i One Tree Hill… Usch för henne!!

24. Bästa citat?
 


25. En serie som du planerar att titta på (gammal eller ny)?
Tror att jag ska ta mig i kragen och titta på alla avsnitt och säsonger av Gossip Girl..


26. Största OMG-ögonblick? Varje gång något oväntat händer..


27. Bästa pilotavsnitt?
Vet ej..


28. Första tv-besatthet?
Hm.. Jaa, besatt av karaktärer har jag ju blivit ganska många gånger, men Lucas Scott i One Tree Hill.. Serie-besatthet vet jag inte riktigt.. Antagligen Skilda Världar


29. Pågående tv-besatthet?
Besatt av One Tree Hill, Glee och Grey´s Anatomy. Kan blip å dåligt humör om jag inte får se på den serien jag vill se på, så ganska besatt..


30. Sorgligaste karaktärsdöd?
Oh Herregud.. När Keith dör i One Tree Hill. Har aldrig lipat så mycket i hela mitt liv!

Känner att de mesta frågorna svarade jag med One Tree Hill :) Men det kan ha att göra med att jag verkligen ääääälskar One Tree Hill :)!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0