Mitt besök hos Farbror Doktor..

Idag halv sex bar det av in till Hjo, för att få lilla mig undersökt. För det är ju inte kul att gå runt och inte veta vad man är för sjuk. Det är till och med värre än att veta vad man är för sjuk.
Halv sex var vi där, klockan sex fick jag komma in och bli undersökt.
Och vilken undersökning sen!!

Först fick jag ta djupa andetag, medans läkaren lyssnade på mina lungor. Sen gick han, och kom tillbaks med en nål, som han stack i mitt finger. Blodet bara sprutade, trodde att jag skulle förblöda.. Sen blev det att ta feber. Hatar det, oavsett vart man tar den.. Jaja, feber hade jag ingen i alla fall, inte just då. Sen fick han för sig att undersöka min näsa. Jag bara "Hallå! Det är ju inte där jag har ont?!". Men han stack upp ett mikroskop, eller vad det nu är och tittade i min näsa, fräschy, verkligen. Sen kom han med en lång tops, med en tunn tunn ståltråd på, och stack upp, långt in i näsan..

Jaa, usch säger jag bara.. Och allt detta fick jag stå ut med.. Jag får besked på Fredag vad det kan vara, om jag ska få någon medecin eller inte..

Längtar verkligen till skolan just nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0