Är du skrockfull??

Idag är det Fredagen den 13e, den största otursdagen detta år. Då det här är den enda fredagen den 13e i år.
Jag är inte det minsta skrockfull, men jag vet en hel del andra som är det, som exempelvis min mamma. Jag får till exempel inte lägga mina nycklar på bordet, eller gå under en stege, eller något annat liknande.. Samma sak är det med min Farmor, men hon är lite mera extrem, tycker jag. Man får inte ge bort en kniv till någon, för då skär man av vänskapsbanden, man får inte ge bort en sax till någon, det klipper av vänskapsbanden, och en tändare/tändstickor bränner av banden.. Jaa ni fattar principen..

Men är du skrockfull?

Spottar du dig över axeln när du ser en svart katt korsa din väg?

Säger du prosit när någon nyser?

Tar du långa omvägar på gatan, bara för att inte trampapå en A-brunn?

Brukar du ta i/knacka i trä, och säga "Peppar Peppar Ta I Trä", för att förhindra att något otrevligt du sagt, ska drabba dig?


Ja, det finns ju en hel del exempel på vidskeplighet.. och jag orkar inte dra alla.. Men hoppas att ingen råkar ut för någon olycka bara för att ni gjort något av de här sakerna ;)




 
Gå under en stege


Fälla upp ett paraply inomhus


Gå på en A-Brunn


Se en svart katt korsa din väg..



Lycka till idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0