You can be the one!

Varje gång jag läser en bok som handlar om kärlek, brukar jag fantisera att det är jag och du som är huvudpersonerna och då blir jag aldeles pirrig och varm i hela kroppen.
Varje gång jag ser en film, så tänker jag på dig och drömmer mig bort för en stund.
Ibland vill jag att vi ska vara det där perfekta paret i en bok/film, men egentligen vill jag inte det. Jag vill inte att mitt liv ska vara som i en bok, eller i en film, för det brukar aldrig stämma överens med verkligheten.
Men vi kommer aldrig att bli det där perfekta paret, om vi inte tar ett steg närmare målet, och verkligen möts, öga mot öga.
För jag skulle så gärna vilja se dina vackra ögon, ditt fina leende, höra hur du låter när du skrattar, när du pratar, när du gråter, när du sjunger, när du snarkar.
Allt det där skulle jag vilja få vara med om, men det är inte så enkelt när vi bara sitter bakom två skärmar, uatn att höra varandra eller varken se varandra. Vi kan bara läsa varandras ord.
Dina ord och meningar som får mig att le, skratta, gör mig generad och de som gör så att jag vill träffa dig mer än någonsin.
Jag vill träffa den där killen med det fina leendet och de fina orden som kommer ifrån dina fingrar.
Jag har insett det nu, att det är den man aldrig trodde att man skulle börja tycka om, som kanske är den "rätte"! Om jag bara skulle kommit på det innan.
Jag känner inte dig, inte mer än det vi har skrivit till varandra, men jag skulle mer än gärna lära känna dig, och ha någon som tycker om mig lika mycket som jag tycker om dig.
Om vi bara skulle våga ta det där steget och verkligen träffas, om vi skulle göra det, så skulle i alla fall mitt liv vändas upp och ner på.. på ett eller annat sätt...!
Om vi inte blir mer än bara vänner, så gör inte det något. För jag slår vad om att jag har funnit en vän för livet i dig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0