Viktigt att tänka på i solen...

Nu är det börjar bli sån där riktig sommarvärme, så måste vi alla tänka på att solen faktiskt kan vara farlig. Inte farlig på det sättet att vi absolut inte ska vara i den. Nej, utan farlig för att man kan få solsting, värmeslag, bränna sig ganska rejält, få vätskebrist mm.
För att skydda sig mot solen så har jag några tips, som jag själv använder:


* Ligg inte still för länge i solen! Rör på dig lite då och då
* Drick mycket vatten (viktigt!)
* Smörja in dig med solskydd
* Lägg dig i skuggan en stund

Ja, detta var bara några tips som jag hade att komma med :) 
Just nu är jag faktiskt inne för att dricka vatten, så att jag kan gå ut och sola lite till sen!


Jag har ofta med mig lite vatten till Trixie, som jag ger honom då och då, för att han inte ska bli för varm/törstig!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0