Olas nya skiva Ola..

Olas nya skiva heter Ola, och är en skiva som inte har så många bra låtar, men de som är bra är verkligen bra och i riktig Olaanda. Jag gillar hans musikstil skarpt, men i denna skivan så var det ibland inte den vanliga stilen, utan någon annan, och det lät bara konstigt.



Här kommer recensionen på skivan :

1. All over the world- En riktigt bra låt som man blir lite glad och pigg av. Kanske ingen låt som man lyssnar på alldeles för mycket, men någon gång i veckan funkar helt okej.

 

2. Unstoppable – Denna låt tycker jag personligen har blivit alldles för uttjatad, men den är en himla klämig låt, som man mer än gärna sjunger med i. Och man har lätt för att känna igen den.

 

3. You´re that girl -Detta är en låt som jag gillar skarpt. Den beskriver verkligen kärlek från en kille till en tjej. Riktigt fin text och låten i sig är riktigt skön att lyssna på. Denna låten lyssnar jag på ungefär en gång om dagen, sen förra veckan och den är redan en av mina absoluta favoriter.

 

4. Riot – Versernas melodi är lite för lik en annan låt, som jag tyvärr inte kommer på namnet på just nu. Och refrängen sen då, den är en riktig katastrof. Nej, detta är ingen ”Ola” låt, den är mer för Taio Cruz eller någon annan artist som gör halvtaskiga låtar.

 

5. Overdrive – Sommarplågan 2010? nej, men den kan nog lätt ta hem priset. Inte för att den är dålig, utan att radion antagligen tyckte att den var så bra att den skulle gå minst en gång varje timma. Så jag har blivit lite för trött på denna låt, om man säger så. Men annars så får man tillbaks sommarminnena till denna låten.

 

6. Beautiful Rain – lite för lam låt för min smak. Men verserna är riktigt bra, och ibland så når Ola allt sin höjdpunkt i rösten och då ryser man till lite. Annars så var låten inte så bra.

 

7. Busy Doing Nothing – En låt som verkligen fastnar på hjärnan och blir en riktig plåga. Det enda som var bra med denna låt var Olas underbara skratt, som dyker upp några gånger under låten, annars fanns det inget bra.

 

8. Still Remember – Inte så bra vid vissa tillfällen, med vid andra tillfällen så blir den hyfsat okej. Det är varken bra eller dålig, den är helt enkelt bara Okej.

 

9. Let It Hit You – I början låter den väldigt likt början till en Jason Derulo låt, men med en thouch av Ola på det hela. Men sen blir den lite mera Olaaktig och man kommer på sig själv med att man sitter och diggar med i musiken och blir lite gladare. En uppiggande låt, som man blir riktigt glad av.

 

10. Twisted Memories – En lugn låt, som är perfekt om man vill somna framför datorn. Jag tyckte inte om den, men jag är inte så mycket för ballader ska jag då säga.


Ja, jag vet att det känns som att jag totalsågar skivan, men så är inte falet. Det var bara det att en del låtar inte riktigt föll mig i smaken.

Skivans bästa låt= Let It Hit You och You're that girl får slåss om förstaplatsen.
Skivans sämsta låt= Twisted Memories, ingen låt som jag tyckte om.
Skivan får 3 av 5 Ola :




Jag tycker att omslaget var riktigt påhittigt och väldigt gulligt. Det känns som hans tre personligheter:)



// Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0