Jay Smith

Tänkte nu ta mig i kragen och skriva en utvärdering, på Jay Smiths ny släppta skiva, som kom ut i Fredags 17/12.
Det är mest en "coverplatta", om man ska säga så och vara lite negativ, men han har ju inte hunnit göra egna låtar än, så jag är snäll, och inte sågar plattan för det. För vem skulle kunna såga en platt där Jay sjunger som en GUD, och har gjort covers på några av de finaste/bästa låtar jag vet? Om man nu gör det, då är man dum, eller allmänt tondöv, eller har dålig musik smak!



Skivan är en blandning av de låtar han sjöng i Idol, och även vinnarlåten, Dreaming People.

Låtar:

Dreaming People - Vinnarlåten, som inte riktigt är Jays stil, men han gör den som vanligt, rysligt bra.

Like A Prayer - Den bästa låten på hela skivan och i hela Idols historia, jag ryser!

Rocks - En låt som man rycks med i och jag sitter och småtrummar med fingrarna/tårna på det jag kommer åt, som låter högt.
 
Enter Sandman - Inte riktigt min stil, men det är sånna låtar Jay ska sjunga, där han är tvungen att ta i, så man får höra lite av hans hesa fina röst.

Against All Odds - En fin Rock Balad, som jag inte hade hört förens jag hörde skivan, men oj vad jag tycker om den.

White Wedding - Fin låt, men inte min stil.
 
 I Want It That Way - En låt som jag bara förknippar med pojkband, men som passar Jays röst, när de har rockat upp låten, så att det blev mer hans stil.

Bad Romance - En uttjatad låt, när Lady Gaga gör den, men nu är det inte hon som gör den, för det är Jay som gör den, och nu avgudar jag honom ännu mer.
 
Wherever You Will Go - En bra låt, som de även har rockat upp till hans stil.
 
Here Without You - Samma som med den förra, och den är också riktigt riktigt bra.

Black Jesus - Den bästa audition låten, som jag har hört i år! 

Heart - Shaped Box - En låt som är lite "sådär", men det är ju Jays stil, och vi delar inte riktigt samma åsikter när det gäller låtar ibland.

Skivan får 4,99 av 5 av mig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0