Dagens tips!

Jag hara några små tips, som jag egentligen borde följa själv, men det blir ofta så att jag inte gör det. Och detta tips handlar om skolan och plugg.

"Plugg" tips

1. Om du har ett prov snart, så se till att börja plugga samma dag som du får reda på att du ska ha prov. Även om det är en eller flera veckor kvar så är det väldigt bra att vara förbered.

2. Dagen innan du ska ha prov, sätt dig ner och läs igenom det du ska kunna ett par gånger och testa dig själv på de bitarna. Även om du vet att du kan allt, så skadar det inte att plugga lite till.

3. Om du är som jag och inte har lust att sätta dig ner och plugga, så måste du intala dig själv att du behöver göra det, annars så blir det ju som det blir på ditt prov.

4. Skriv upp provdatumen, så att du inte kommer på dagen innan att du har prov i morgon, för det är bara för stressigt.

Sådär, där var några av mina tips och jag kan redan nu ärligt säga att jag följer inte dessa råd själv, men jag borde göra det! :)


Kommentarer
Postat av: mmautildah

fin blogg :)

2010-12-09 @ 10:29:54
URL: http://mmautildah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0